Amerikanskapannkakor!! :P

2010-06-29
10:22:30
Heej!! Idag så har jag gjort amerikanskapannkakor till frukost.
Det är så gott!!!! Ni måste pröva. :P
Nu ska jag visa hur jag gjorde :D
Först så tog jag på mig mitt "jätte fina" förkläde.
Sen gjorde jag smeten. ;)
När jag va klar med smeten så hällde jag ner lite smet i en stekpanna. :D
Sen började jag steka en pannkaka. :)
När jag hade stekt en pannkaka så la jag över lite plast
över pannkakorna. Så dom skulle hålla sig varma medan
jag stekte fler.
När jag hade stekt klart så la jag en pannkaka på en tallrik
och började äta. En sak som man måste ha till pannkakorna är lönnsirap. :P
Sen när jag hade ätit upp en pannkaka så va min mage full.
Så jag började stöka bort. xD
Haha det va hur jag gjorde mina pannkakor HARE!!!. Receptet står här nedanför. 
För 10-12 stycken behövs:
*2  1/2 dl vetemjöl
*2 tsk bakpulver
*1/2 tsk salt
*1 msk socker
*2  1/2 dl mjölk
*2 msk smält smör + smör till stekning
*1 ägg
Gör så här:
Blanda ihop det torra ingredienserna till en smet.
Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.
Stek pannkakorna i lite smör i en stenpanna.
När du ser bubblor på översidan på pannkakan är det dags att vända.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Ska prova göra någon gång;)

2010-06-30 @ 09:49:24 - http://soderstromtilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0