Svar på kommentar

2013-04-16
18:26:22
Vad har du gjort? 
Jaadu, det började med att på bff cupen fick jag en smäll på knäet så att det som vek sig. Vet inte riktigt hur man ska beskriva det, men något sånt ialafall. Läkaren sa att det bara var en stukning och att jag kunde fortsätta träna direkt. Även om han sa det så vilade jag i tre veckor och körde knäövningar varje dag. Jag hade även varit med på några träningar också och det gick bra. Fast jag var aldrig med och spelade. Sedan så skulle jag bara skjuta en boll och då vek det sig igen.. då for vi till en annan läkare och han sa att det troligtvis är korsbandet eller ledbandet, men han var inte riktigt helt 100 % säker så han skickade en remiss till magnetröntgen. Det kommer förmodligen ta evigheter tills jag får röntga och veta helt säker, men men det finns inte så mycket man kan göra åt det.  

Kommentarer
Postat av: jessica

ojdå!
Krya på dig,Nathalie hade ju också så, dom sa att hon kunde börja träna igen och sen vek de sig, de visa sig att korsbandet va av!
Skulle gissa på din beskrivning att ditt också är av, Va förberedd på operation :/

Svar: Jaha okej, jag får då hålla tummarna på att det inte är av! När Nathalies korsband gick av fick hon ont då? :/
Lisa Forsman

2013-04-17 @ 09:50:49 - http://jekelishes.blogg.se
Postat av: Nathalie

Åherregud så jävla tragiskt! Jag blir så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!!! Jag fick en smäll från sidan av knät på en match och det small till och där låg jag och skrek. For till doktorn och han sa att jag kunde träna direkt (jag kunde inte ens gå!??) aa, men jag väntade i ungefär 6 veckor till, sen gick jag tillbaka (till samma läkare) och han sa att det bara var å köra. Jag for på min första träning på fleeera veckor, skulle skjuta och det vek sig igen. Ja, den här gången åkte jag till UMEÅ, som sa att jag skulle fara till Skellefteå till ortopedavdelningen. Fick komma dit, han ville göra en MR, fick göra den och det visade sig att korsbandet var av. Min knäskål kan åka ur lite då och då, då smäller det till och gör jävligt ont. Att Burträskläkarna ska vara så tragiskt dåliga att dom inte kan skicka en vidare!? Näe sååå arg jag blir! Nu är det en månad kvar tills jag ska operera. Rehabiliteringstiden ligger på 6-9 månader. Då vet du var du har att vänta.

Lider med dig!!

Svar: Jaaa, asså kan de vara sämre eller?! Och sen sa ju de två olika läkarna helt olika saker. Jag kan då säga att man blev lite förvirrad. Sedan var det ju så onödigt av dem att säga att du kunde spela fast du egentligen inte kunde.. det gjorde förmodligen inte knäet bättre heller när det vek sig igen, men det konstiga är att jag kunde ju gå efter. Och läkaren frågade inte ens om det gick bra att gå. Jag tycker då att det är en fråga man borde ställa. Sedan tryckte det ju typ sönder mitt knä när det skulle undersöka det. Jag hade mer ont när jag gick därifrån än när jag kom dit..
Jag och pappa googlade runt lite (okej väldigt mycket) och skrev in typ "Korsbandsskada" osv. Och alla symtomer på det var tvärt emot mina. Så jag och pappa trodde inte riktigt på det, men eftersom att läkaren sa det så trodde ju vi ändå på honom. Han borde som veta vad han gör tyckte vi, men tydligen inte.. för igår for jag och pappa till en utbildad kille som kan allt om knän. Och han gjorde olika tester som inte alls gjorde ont, och han sa att man inte behöver bryta så mycket för att känna. Så läkaren i btk hade ju inte behövt bryta av mig knäet, haha ;) Men "knäkillen" sa att varken korsbandet eller ledbandet var av, och att jag bara hade sträck ut ledbandet på insidan som en stukning, och på grund av att mina knän är "glappa" i vanliga fall eller de är överrörliga och det är lite mer mellanrum än vad det borde va, men så har pappa också så jag har fått det av han. Och på grund av att ledbanden är ännu mer utsträckta nu så blev det ännu mer "glappt" och då kan knäet röra sig mer än i vanliga fall åt sidorna. och det var därför knäet vek sig igen för att det var inte tillräckligt stabilt ännu. Knäet kan som hoppa ur led och sedan hoppa tillbaka igen. Hoppas du förstår det är lite svårt att förklara, men det är mer mellanrum och knäet kan fara ut läge fast det far tillbaka igen. :) Jag får hoppas att han kan vad han gör och att det är rätt det han säger, men vi ska ändå magnetröntga för säkerhetens skulle. Det ända jag behöver göra är att träna musklerna kring knäet så att musklerna håller allt i knäet på plats. Det skulle bli mindre "glappt" då sa han. Så jag skulle få ett schema på tisdag som jag ska köra varje dag. Och sedan kanske jag är tillbaka innan säsongen börjar sa han, men man vet ju aldrig.

Oj nu blev det väldigt långt.. haha men med korta drag så är det förmodligen inte korsbandet utan det inre ledbandet har blivit utdraget. :)
Lisa Forsman

2013-04-18 @ 11:13:06 - http://mammanattaa.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jag förstår precis vad du menar!
Men det är ju helt sinnessjukt vad dåliga en del läkare är i Burträsk!? Man börjar ju undra om de hittade legitimationen i flingpaketet.. Nae men om det hade varit korsbandet som var av för dig så hade du INTE kunnat gå, jag kunde inte vika knät på typ 7 veckor, sen haltade jag i ungefär 5 månader efter.. Men då var ju mitt korsband AV, så om ditt hade varit det så hade du säkert haft samma symtom som mig. Men nu får vi hoppas att det bara är en sträckning och att du är tillbaka så fort som möjligt! =)
Själv får jag titta på fotboll i sommar ;)

Svar: Jaa! man tycker ju att de borda kunna sina saker, men tydligen inte. Jaha okej, oj det lät ju inte så speciellt bra. Har du fortfarande ont? Och har du opererat ditt korsband? Jag får verkligen hoppas på det. Jag hålla då tummarna! Det var ju synd, hoppas att du får komma tillbaka snart! :)
Lisa Forsman

2013-04-21 @ 16:59:20 - http://mammanattaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0