Mina övningar efter cykling eller joggning

2013-08-18
17:40:00
Kommentar: Kan du lägga upp dina "övningar" som du gör? 
Svar: Joo visst kan jag gör det.
 
Övning 1:
Jag vet inte riktigt vad den här heter, men som ni kan se så lägger man benen på något sedan trycker man upp sig. Det här tar då på baksida lår och rumpa. Det tar säker på något annat ställe också, men det känns så mest på baksidan av låret.
 
Övning 2:
Vet inte vad den här heter heller, men aja. Du ska då stå på ett ben sedan sjunker du ner. Det här tar på vaden, lår och knä. 
 
Övning 3:
Detta är nästan som övning 1, men nu ska inte benen vara på golvet istället. Detta tar på baksida lår och rumpa.
 
Övning 4:
"Tåhäv" den här övningen har nog de flesta av er gjort. Man ställer sig på tå, sjunker ner. Sen gör man så om och om igen. Detta tar på vaden.
 
Övning 5:
Detta är nästan samma som övning 2, men nu så står man på en balansplatta istället. Detta tar på vaden, lår och knä.
 
Övning 6:
"Utfall" som ni kan se på bilden så tar man ett stort steg fram sedan sjunker man ner och fortsätter så. Detta tar på lår, vad och knä. 
 
Övning 7:
"Situps" har nog de flesta av er också gjort. Man sätter sig med vikna ben och sedan börjer man sig bak och sedan framåt, och så gör man om och om igen. Detta tar mest på den övre delen av magmusklerna. 
 
Övming 8:
Vet inte vad denna övning heter, men man ligger på rygg, sträcker ut benen sedan för man dem upp och ner. Detta tar på mage och på låren också.
 
Övning 9:
"Armhävningar" har ni säker också gjort. Man sträcker ut kroppen, står på tårna och armarna sedan böjer man armarna neråt. Vet inte riktigt hur man ska förklara, men det får duga. Detta tar på armarna och även bröstmusklerna.
 
Övning 10:
"Rygglyft" man ligger på mage och sedan lyfter man upp överkroppen med hjälp av ryggen. Detta tar på ryggmusklerna. Det känns som de tar mest på de muskler som sitter längre ner. 
 
Ja det var alla övningar som jag brukar göra efter jag varit ute och cyklat eller joggat. Hoppas att ni förstod de mesta. Jag är ju inte den bästa på att förklara, men det får duga ändå. Man kan ju inte vara bra på allt. :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0