Träningsmyter

2014-01-05
20:32:14
Jag satt och läste runt lite om träning, och jag hittade myter om träning som inte är sanna. 
  •  Lågintensivträning bränner mer fett: Myten säger att högintensivträning bränner kolhydrater i stället för fett. Men i det långa loppet bränner du mer fett om du tränar intensivt.
  • Ta en proteinshake efter träningen:
    Det fungerar i nödfall, men det är bättre om du äter riktig mat. Protein får du bäst genom mat som kalkon, turkisk yoghurt, nötter och frukt.
  • Du kan punktförbränna olika delar av kroppen:
    – Det spelar ingen roll hur många sit-ups du gör, för det handlar om kroppsfettet som ligger ovanpå musklerna. Fokusera inte på en kroppsdel. Försök att gå igenom alla.
  • Så länge jag är på gymmet 30-45 minuter får jag göra vad jag vill resten av dagen:
    Gymmet försvarar inte en dålig diet. Och studier har visat att om du är stillasittande under resten av dagen så spelar träningen ingen större roll, visar en amerikansk studie. 
Nu fick jag då lära mig något nytt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0